.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمله مشاور رئیس‌جمهور به مشایی

حجت الاسلام والمسلمین ناصر سقای بی ریا در پاسخ به سوالی درباره اظهارات رحیم مشایی در مورد مدیریت حضرت نوح گفت: سأال این است که آیا وی (رحیم مشایی) قصد زیر سأال بردن مدیریت انبیا را داشته است یا خیر. وی با بیان اینکه شرایط اجازه نداد تا انبیا جوامع را مدیریت کنند، خاطرنشان کرد: این عبارت با اینکه گفته شود انبیا به دلیل نقص خود نتوانند جوامع را به صورت مناسب مدیریت کنند، متفاوت است.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه نقص نداشتن انبیا از بدیهیات مسلمانی است، خاطرنشان کرد: مسلماً این موضوع نمی تواند مراد از این گفته باشد.

وی عصمت انبیا را یکی از اعتقادات مسلمانان دانست و اظهار داشت: ما معتقدیم خداوند متعال بهترین انسان ها را به عنوان انبیا به سوی انسان ارسال کرده است و یکی از خصوصیات بهترین انسان این است که مدیریت او هم عالی است. سقای بی ریا گفت: حتی با مدیریت عالی اگر کسانی که در زیردست مدیر هستند، اطاعت نکنند و عصیان کنند، نمی توان موفق بود، آن چنان که قرآن می فرماید حضرت نوح به خداوند عرض کرده است «من شب و روز در راه اصلاح امت تلاش کردم اما آنها جز استکبار نکردند».

وی یادآور شد: اگر حضرت نوح کوچک ترین کوتاهی در انجام وظایفش می کرد، حتی اگر یک خلاف اولی مرتکب می شد، جریمه های سختی برای او وضع می شد چنان که در مورد حضرت یونس هم این اتفاق افتاد.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با بیان اینکه چنین موضوعی مراد از آن گفته نیست، گفت: البته بیان مشایی ناقص است. وی اظهار داشت: رئیس جمهور بارها گفته است در زمان امام عصر(عج) است که مدیریت کامل بشریت اجرا می شود و انسان به کمال خاص خود می رسد چنان که در روایات آمده است امام عصر(عج) دست خود را بر سر مردم می کشد و عقولشان را رشد می دهد.

سقای بی ریا با بیان اینکه انبیا موفق نشدند مدیریت کاملی انجام دهند، گفت: دلیل این امر این بود که شرایط برای این کار آماده نبود.

وی چنین اظهاراتی را ناشی از نقص بیان دانست و افزود: کسی که این اظهارات را داشته است باید سخنان خود را روشن کند و به مردم بگوید که منظور او آن گونه که برداشت شده است، نیست.

مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت تصریح کرد: هرکس چنین حرفی را بزند حرف او محکوم و اشتباه است. وی با بیان اینکه ما با الفاظ مواجهیم، ادامه داد: کسانی که اظهار نظری می کنند باید بیشتر مراقب الفاظ خود باشند.

وی از این مباحث به عنوان مسائلی «تخصصی» یاد کرد و گفت: همان گونه که من به عنوان یک طلبه نمی توانم در کار تخصصی یک پزشک بدون اطلاع از اصطلاحات و علوم آن وارد شوم و درمان کنم، دیگران هم نباید وارد مباحث تخصصی از این دست شوند و یا اگر وارد می شوند دقت کافی را در الفاظ داشته باشند تا این شبهات و سوءتفاهم ها به وجود نیاید.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.